ews21.pl

Ews21.pl – blog ogólnotematyczny

jak zdrowo przytyć
Zdrowie

Jak zdrowo przytyć?

Choć głównym problemem związanym z nieprawidłową wagą jest oczywiście nadwaga, która jak się szacuje, dotyka aż około 70% dorosłych ludzi, to jednak w dalszym ciągu istnieje drugi biegun tego problemu, czyli osoby z niedowagą. A jak się okazuje, zbyt niska masa ciała może być dla zdrowia równie niebezpieczna, co nadwaga. Warto więc wiedzieć, w jaki sposób skutecznie, lecz przede wszystkim jak zdrowo przytyć.

Dlaczego niedowaga może być niebezpieczna?

Zanim przejdziemy do tego, w jaki sposób można skutecznie, lecz jednocześnie bezpiecznie dla swojego zdrowia podnieść swoją masę ciała, na wstępie warto się dowiedzieć, z jakiego powodu tak właściwie niedowaga jest ryzykowna dla zdrowia. Co może ona oznaczać?
Niedowaga to przede wszystkim ogromne ryzyko obniżenia sprawności fizycznej, umysłowej i koncentracji. To również drastyczny spodek odporności organizmu, więc jednocześnie wysoka podatność na różnego rodzaju choroby. Co więcej, osoby z niedowagą często cierpią na nieuzasadnioną senność, apatie oraz chroniczne zmęczenie. Często również niedowaga idzie w parze z anemią, a ta już może być bardzo niebezpieczna dla zdrowia, a nawet dla życia.

Jak zdrowo i skutecznie przybrać na wadzę?

Jak zatem widać, nie tylko zbyt wysoka waga może być niebezpieczna dla zdrowia. Zbyt niska masa ciała również może nieść ze sobą liczne nieprzyjemne, a często także niebezpieczne konsekwencje.
W jaki zatem sposób skutecznie i zdrowo przybrać na wadzę? Rzecz jasna nie można się żywić produktami niezdrowymi, czyli różnego rodzaju fast foodami, które co prawda spowodują szybkie przybieranie masy ciała, lecz będzie to głównie niezdrowy tłuszcz. Kluczem jest w tym wypadku zdrowa żywność, która dodatkowo zawierać będzie w sobie duże pokłady energii. Do takich wysokoenergetycznych produktów zaliczają się np. orzechy, suszone owoce, liczne produkty mleczne o średniej zawartości tłuszczu, a także mięso z kurczaka, wieprzowina, wołowina i jagnięcina. Poleca się również jedzenie ziaren, warzyw skrobiowych, czy też co ciekawe, ciemnej czekolady.
Rzecz jasna sama dieta to nie wszystko, o czym trzeba pamiętać. Równie ważne jest to, w jaki sposób dostarcza się posiłki i co przy okazji do nich pije. Nie poleca się np. picia czegokolwiek przed posiłkiem, ponieważ wypełniać to będzie żołądek. Zalecane jest również to, aby się nie opychać jednym dużym posiłkiem, lecz zamiast tego jeść mniej, a częściej. Na koniec warto również mieć na uwadze to, że wiele zależy od takich detali, jak rozmiar talerzy. Warto używać tych większych, ponieważ mniejsze talerze automatycznie powodują, że je się mniej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *