ews21.pl

Ews21.pl – blog ogólnotematyczny

zdrowe przekąski
Lifestyle

Pomysły na zdrowe przekąski, o których warto pamiętać

Dieta i zdrowy styl życia nie muszą oznaczać rezygnacji ze smacznych przekąsek. Słodycze, chipsy czy paluszki można zastąpić innymi, bardziej wartościowymi produktami. Jakie zdrowe przekąski warto znać?

Warzywa w różnych wersjach

Miłośnicy słonych przekąsek często zamieniają je na chrupiące kawałki warzyw. W sklepach dostępne są zdrowe chipsy z suszonej marchwi, buraków czy pomidorów. Wiele osób samodzielnie przygotowuje swoje wersje w domowym piekarniku. Korzystną dla zdrowia opcją są także pokrojone w słupki surowe warzywa, które zawierają sporo błonnika. Idealnie sprawdza się np. papryka, marchew, seler naciowy i zielony ogórek, doprawione ulubionymi ziołami. Świetnym pomysłem jest jedzenie ich z hummusem, niskokalorycznym sosem lub dipem jogurtowym. Z warzyw można przyrządzić również smaczne i zdrowe smoothies.

Owoce

Co prawda owoce zawierają wiele cukru i są bardziej kaloryczne niż warzywa, ale nie można pomijać ich w codziennej diecie, ponieważ są źródłem niezwykle cennych minerałów i witamin. Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście jedzenie ich na surowo – w całości, w formie sałatki czy koreczków. Można także dodawać je do jogurtu naturalnego lub blendować na koktajle. Wiele osób uwielbia owoce w wersji suszonej. Zdrowe przekąski to zatem np. porcja rodzynek, suszonych śliwek, moreli, jabłek, żurawiny, daktyli, fig czy bananów.

Orzechy i migdały

Jedną z najpopularniejszych zdrowych przekąsek są orzechy. Nie chodzi tu jednak o popularne produkty z dużą ilością soli czy ostrej panierki. Naturalne orzechy (włoskie, laskowe, ziemne czy pistacjowe), bez dodatku zbędnych składników, sprawdzą się idealnie do chrupania. Równie dobrym pomysłem jest porcja migdałów zawierających spore ilości magnezu, cynku i potasu. Warto jednak zachować umiar. Orzechy i migdały to zdrowe przekąski, które niestety są jednocześnie bardzo kaloryczne.

Gorzka czekolada i batony

Zdrowe odżywianie nie oznacza całkowitej rezygnacji czekolady. Ważne jednak, by był to pełnowartościowy produkt w gorzkiej wersji zawierającej jak najwięcej kakao. Trzy kostki w ciągu dnia to porcja w sam raz, jeśli chodzi o kaloryczność i pozytywny wpływ na organizm. Gorzka czekolada to bogate źródło m.in. magnezu i żelaza. Z tego powodu może być dobrym dodatkiem do zdrowych batonów (kupnych lub domowych). Oprócz czekolady powinny znaleźć się w nich suszone owoce i orzechy.

Zdrowe frytki

Osoby, które uwielbiają frytki, nie muszą całkowicie eliminować ich z jadłospisu. Od czasu do czasu można zafundować sobie małą porcję domowych frytek w wersji fit, które nie są smażone na głębokim tłuszczu, ale pieczone w piekarniku. Na dodatek nie trzeba ograniczać się tylko do ziemniaków. Doskonałe frytki można zrobić także z buraków, batatów, marchewki i korzenia pietruszki. Przed upieczeniem warto posypać je przyprawami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *